Dobrý den,
zdravím v máji a zasílám pár novinek ze školy.
V prvních 2 májových týdnech jsme zažili 3 krásné projekty a psali Stoupání z matematiky. V projektech jsme si osvojili palcové jednotky délky inch, v praktických úlohách jsme převáděli délku 43 palcové úhlopříčky obrazovky na centimetry, atd.
Během projektu Zrození v zemi jsme si vysvětlili rozdíl mezi setím a sázením, namíchali jsme půdní substrát, vysvětlili jsme si význam humusu a žížal v půdě. Osázeli a oseli jsme truhlíky.
Probíraná látka
Dějiny – vláda Vladislava Jagellonského, Ludvíka Jagellonského, bitva u Moháče.
Vlastivěda – zanášení pohoří kolem hranice zpaměti na slepou mapu, zanášení měst ( Praha, Plzeň, České Budějovice, Ústí nad Labem ) do slepé mapy.
Český jazyk – 3. třída
Životnost podstatných jmen rodu mužského, zopakování pádových otázek, vyjmenovaná slova po V. Ve druhém dílu pracovního sešitu jsme došli do strany 7, psali jsme pár přípravných diktátů.
Český jazyk – 4. třída
Přípravné diktáty ve školním sešitě s vyznačením skladebních dvojic, pravopis přídavných jmen měkkých a tvrdých, 1. pád množného čísla tvrdých přídavných jmen ve spojení s podstatným jménem rodu mužského životného/ neživotného.
Ten nový automobil x ty nové automobily
Ten nový pes x ti noví psi
Matematika – 3. třída
Pracovní sešit číslo 2 – do strany 8
Matematika – 4. třída
Pracovní sešit číslo 2 – strana 1,2,3 a 40,41 a 42. Praktické úlohy se zlomky a s časem.
Studijní opora z českého jazyka ke zdárné přípravě na STOUPÁNÍ NA HORU v pondělí 29. května
3. třída
Pečlivě si projdi poslední 2 diktáty ve školním sešitě. Zopakuj si pádové otázky a životnost podstatných jmen rodu mužského. Zopakuj si vyjmenovaná slova od B po V.
Na stole – urči pád, číslo, rod a životnost
O psovi – pád, číslo. rod a životnost
V následující větě urči slovní druhy.
Malý chlapec kopal do fotbalového míče.
Dle diktátu správně napiš následující slova:
Vítězství, nevyzpytatelný, viklá se, vyviklaná stolička, pozbyl vědomí, obětoval život, vyšel z Výtoně na Vyšehrad, bez cavyků, vyráběl vynikající záviny, obýval byt na Vysočanech, vyplul u Kamýku, vyklubané kuřátko.
4. třída
Pečlivě si projdi poslední 2 diktáty. Dokonale vyhledávej a určuj podmět a přísudek ve větách. Zopakuj si vzory podstatných jmen. Urči osobu, číslo, čas a způsob u slovesa:
jde
šel by
nešel
Převeď do množného čísla:
Dítě plakalo x Děti plakaly
Oko vidělo x Oči viděly
Ucho slyšelo x Uši slyšely
Ucho se utrhlo x Ucha se utrhla
Urči vzory následujících podstatných jmen:
Boleslav
Ostrava
Bratislava
Příbram
Zbraslav
Čáslav
Domácí úkoly
4. třída
1) Převeď věty do množného čísla:
Malý pes štěkal x
Rychlý vlak jel bez zpoždění x
Dítě plakalo x
Nový soused se přišel seznámit x
Včelař prodával včelí med x
2) Napiš 5 měkkých přídavných jmen a 5 tvrdých přídavných jmen.
3. třída
Urči životnost následujících podstatných jmen do sešitu:
pes
autobus
kámen
les
stroj
zásyp
poustevník
Domácí úkoly na pátek 26. května
4. třída
Následující spojení převeď do množného čísla:
Ten malý automobil x Ty malé …….
Ten rychlý pes x Ti rychlí …,……….
Ten starý hrad x Ty …….
Ten nový soused x Ti …………
Ta stará kniha x Ty straré ……..
To malé house x Ta malá ……..
Ten šikovný muž x Ti ……………..
Ten nafoukaný kluk x Ti ………………