Milí rodiče,

s dětmi máme za sebou první měsíc školy, který byl především ve znamení seznamování se s chodem školy a postupné adaptace. Mohlo by se tedy zdát, že „učení“ bylo pomalejší, minimálně je to věta, kterou od dětí často ve škole slýchám: „Báro, kdy se začneme učit?“. Jsem za tuto větu vlastně velmi ráda, protože to znamená, že děti ani nevnímají, že se něco učí. I za těchto pár zářijových dní jsme toho ale zvládli už opravdu mnoho.  Nemluvím jen o každodenním tréninku ruky k psaní, o zrakovém tréninku orientace v prostoru a pravolevovce, počítání a dopočítávání z hlavy v matematice, to jsou jistě důležité dovednosti na kterých budeme i nadále pracovat, ale mluvím především o tom „člověčenství“, které je naší součástí i ve škole. Aneb Jak se zachovat, když omylem do někoho vrazím….když se mi stýská po rodičích….když si se mnou zrovna holky nechtějí hrát….když jsem unavený…když mám hlad…když chci něco říct…když mám nějaký úkol, se kterým si nevím rady…když jsem smutný…Na tyto a podobné otázky si odpovídáme dnes a denně a diskutujeme o nich. Snažím se děti vést k tomu, že vše má řešení a každý danou situaci prožívá po svém. Postupně se tedy také učíme vzájemnému respektu a myslím, že jsme na dobré cestě. 🙂

Dnes ráno jsme rozečetli knihu Já, chobotnice od Magdaleny Rutové. V češtině jsme trénovali náslovnou hlásku – co slyším za první písmenko. V matice jsme porovnávali větší a menší a den jsme zakončili narozeninovou oslavou.

Zítřek děti opět začínají s Terezou a den končí s Martinem na FIE.

Ve středu už v matice začneme psát první číslice 1 a 2 a dále procvičovat porovnávání. V češtině náslovná hláska a uvolňovací cviky v psaní.

Dále nás čeká první reflektivní čtvrtek, během kterého se budeme ohlížet na uplynulý měsíc a společně hodnotit, jak se dětem ve škole dařilo a co vše zažily.

ÚKOLY:

Tentokrát matematika: učebnice šneček str. 13 celá 

Pět krátkých cvičení, kterým by už děti měly z hodit s přehledem rozumět. Zkuste se soustředit na to, abyste dětem neopakovali zadání více než třikrát (vyjma cv. 4, to je povídací).

V sešitě jsme si dnes cvičení zakroužkovali a mají ho s sebou v tašce.

Odevzdávání je možné během týdne, maximálně do pátku. Prosím, aby děti nosily tento sešit v tašce, dokud neodevzdají DÚ. Budeme s ním v týdnu dál pracovat.

 

Mějte se fajn,

Bára