Milí rodiče,
dnes jsme zahájili druhé pololetí. Také si říkáte jak to rychle uteklo? Ve čtvrtek jsme s Vlky reflektovali uplynulé pololetí a mám z nich velkou radost. Hodně z nich samo od sebe povídalo o tom, jak se nám ve třídě povedlo stát se společnou partou-vlčí smečkou, ve které si skutečně rozumí prvňák s druhákem a vzájmně si pomáháme. Byla jsem z nich až dojáta, jak hezky si tuhle velkou práci, kterou odvedli, dokázali sami zhodnotit. Věřím, že i druhé pololetí přinese spoustu výzev a zážitků a už se nemůžu dočkat, až se do toho s Vlky pustíme.
Co nás čeká tento týden:
PO – ranní kroužek a povídání o prázninách, dále dle rozvrhu
ÚT – dle rozvrhu (Bára není ve škole), od tohoto pololetí budou mít děti místo čtení s Eliškou a Martinem psaní
STŘ – bruslení – Chtěli bychom s dětmi zkusit jít bruslit na Letenskou pláň, nic se neplatí jen je potřeba sehnat dostatek dospělých, brusle se také dají půjčit na místě. Už jsme předdomluvení s Kamilou, že by nám mohla jít pomoci, ale kdokoli další by mohl a chtěl, moc to uvítáme. Nazouvání a zavazování bot osmnácti dětem je pro tři dospělé ještě docela výzva. Myslím, že ve čtyřech bychom to už zvládnout mohli v klidu.
ČT – hodnotící čtvrtek – protože jsme s dětmi dost hodnotili minulý čtvrtek v rámci vysvědčení, budeme se dopoledne učit ČJ a MA, poté hodnotit. Nově také děti seznámím s tím, že už budou také pravidelně dostávat známky, aby si na ně pomalu začaly zvykat. Vysvětlíme si také princip známek a kriteriální hodnocení (děti budou před opakováním předem seznámeni s kritérii hodnocení a tedy i s možnou známkou). Samozřejmě, že tento a i příští rok budeme na děti určitě se „špatnými“ známkami na děti mírní.
PÁ – dle rozvrhu
Témata týdne:
ČJ – I. třída – stejná a podobná písmena (malá a velká), nová Pepova písanka – trénink vázaného písma, učíme se velké hůlkové V a C a H
II. třída – procvičujeme dělení hlásek (tvrdé, měkké, obojetné), trénink vázaného písma nadále (dbáme na velká písmena na začátku vět a příslušné znaménko na konci dle typu věty . ! ? ), seznamujeme se s podstatnými jmény
MA – I. třída – sčítáme přes desítku, pokrýváme podlahy 3×3 parketami, spojujeme vláčky (propedeutika zlomků)
II. třída – děda Lesoň – dělíme družstva (propedeutika rovnic), procházíme výstaviště, prostředí dětský park – zápis cest (kombinatorika)
PRV – pokračujeme v určování času – hodiny (II. třída přepis analogového času na digitální)
ÚKOLY
Procvičujeme určování času na pracovních listech. Děti dostaly ve třídě v pondělí, ale pro jistotu posílám i zde.
I. třída – HODINY 1. třída
II. třída – HODINY 2. TŘÍDA
Krásný týden všem,
Bára