Milí rodiče,
po propršeném víkendu jsme s Vlky dnes odstartovali další týden školy. Při ranním kroužku jsme malinko hovořili i o probíhajících povodních. Ujistili jsme se, že situace je pod kontrolou a konkrétně nám nic nehrozí. Zároveň jsme pojmenovali, jak je důležité vážit si práce (o to víc dobrovolné) hasičů a ostatních lidí, kteří se o nás v takových situacích starají. Doufám, že Vy i Vaši blízcí jste v pořádku.
Co nás čeká tento týden:
PO – ranní kruh a povídání o víkendu, děti dostaly první domácí úkol tohoto roku (sešity mají s označenými úkoly v taškách – prosím, aby je přes celý týden nenechávaly doma – budeme je nadále používat v hodinách) DÚ – odevzdávají do následujícího pondělí
ÚT – dle rozvrhu – s dětmi začíná Tereza a na oběd je po poslední hodině vede Klára Pf.
STŘ – tělocvik – sraz do 8:05 ve škole, nebo cca do 8:25 u Sokola v Dejvicích (TJ Sokol Praha Dejvice I., Bubenečská 4/181, 160 00 Praha 6), oblečení na tělocvik a sálovou obuv s sebou
ČT – projektový den – Poznávání Čechovy ulice ve spolupráci s Monikou Švec Sybolovou (projekt je zdarma)
PÁ – ředitelské volno (dobrovolný výlet do sklárny) – kdo ten den hodlá využít hlídání dětí v družině, prosím, napište mi soukromou zprávu
Témata týdne:
ČJ – I. třída – uvolňovací cviky ruky – grafomotorická cvičení (pokreslit velký formát papíru voskovkami, práce s modelínou, kreslení do krupice…) prvky 1. skupiny – svislé a vodorovné čáry, kruhy, tečky, půlkruhy, lomené čáry
II. třída – Jak vypadá věta? Opakujeme pojmy: písmeno, slabika, slovo, věta. Seznamujeme se s abecedou (jak jdou písmena po sobě).
MA – I. třída – orientace v prostoru, trénink pojmů: nad, pod, v, u, vedle, vlevo, vpravo, trénink krátkodobé paměti, nácvik synchronizace rytmu – pohyb a slovo, představa čísla jako počtu
II. třída – sčítání a odčítání do 20 (hadi), dotváření úloh ve struktuře (sčítací trojúhelníky), budování řešitelských strategií, vizitky na zvoncích (trénink aditivní triády)
PRV – I. a II. třída – Pepa ve škole. Prostředí školy, školní rytmus, bezpečné chování ve škole a okolí.
LOG – I. třída – budování představy o množství – srovnávání podle počtu, velikosti, hledání členu, který chybí do rovnosti
II. třída – dokoukávání videa Fí a Tau na téma sčítání, opakování metod sčítání, které děti ve třídě používají
ČTENÍ s Klárou – I. třída – sluchová a zraková analýza
II. třída – čtení s porozuměním
FIE (Martin v průběhu roku napíše charakteristiku celého předmětu k lepšímu pochopení.)
I. třída – zprostředkování významu motta Nech mi chviličku, já si to rozmyslím
a II. třída – opakování základních pojmů X strategie, uspořádání, vzor
TV – I. a II. třída – seznamování s tělocvičnou a bezpečným chováním v ní, pravidla při sportování (důležitost rozcvičky a zahřátí svalů před sportovním výkonem), + seznamování s pěťáky, kteří s námi chodí na TV
ÚKOLY:
I. třída – S Pepou do školy str. 5/cv. 1, 2
II. třída – ČJ a komunikace str. 11/přečíst žárovku + str. 12/ cv. 1, 2 (Děti nemusí abecedu umět v pondělí perfektně nazpaměť, jde o náročnější úkol, který se budeme učit v průběhu roku. Spíše jde o to, aby se o to už začaly pokoušet…)
Úkoly se odevzdávají do dalšího pondělí.
Co některé děti ještě ve třídě nemají: polštářek, zástěru na VV, vkládací úložný box do přihrádky na osobní věci a učebnice – (volitelné, ale myslím, že v naší sdílené třídě s družinou velmi praktické), bačkory.
Pěkný týden Vám přeje,
Bára