Milí rodiče,
děti čeká tento týden poprvé „normální“ výuka podle rozvrhu a se všemi učiteli, které v Zeppelinu mohou potkat. Níže uvádím stručný harmonogram a přehled cílů z čj a m. Domácí ukol je v S Pepou do školy, str.4/2. Podíváme se na něj v pátek.
Po – podle rozvrhu
Út – podle rozvrhu, první hodina Aj (Bára) a Hv (Klára K.)
St – začátek hned v 8.30, Vv, následuje blok s Klárou Pf a FIE s Martinem
Čt – pokusy, všichni ve velkém Zeppelinu
Pá – podle rozvrhu
Týdenní plán
Čj + prv
- orientace v prostoru a na stránce, čteme a ukazujeme si prstem
- zraková diferenciace
- sluchová diferenciace
- S Pepou do školy str. 3-8
psaní
- uvolňovací cviky pro ruce
- hygiena psaní
- nácvik psaní v Čárymáry s Pepou cv. 1-6
M
- evidence čísla čárkováním
- propojování pohybu a evidence čísla – krokujeme, říkáme básničku do rytmu
- vlastnosti krychlových staveb
- práce s vláčky – kombinatorika, shodnost a porovnávání délek vlaků
- str. 4-9
Práce s krychlemi
Děti porovnávají stavby z hlediska výšky, množství krychlí a zapisují je plány. Pracují na abstrakci fyzického tvaru, budují prostorovou představivost. V dalších letech se pomocí krychlí vyvozují objemy a povrchy.
Vláčky
Vláčky jsou v podstatě veličiny – máme bílý vagon, s délkou 1, zelený s délkou 2 bílé atd. atd. Děti staví vláčky podle zadání, v požadované délce, s požadovným počtem vagonů. Mohou objevovat tajemný vláček – propedeutika rovnic a neznámé. Máme vláčky jako pomůcku, postupem času budou děti s vlaky chopny pracovat pomocí barevných značek.