Milí rodiče,

děti čeká tento týden poprvé „normální“ výuka podle rozvrhu a se všemi učiteli, které v Zeppelinu mohou potkat. Níže uvádím stručný harmonogram a přehled cílů z čj a m. Domácí ukol je v S Pepou do školy, str.4/2. Podíváme se na něj v pátek.

Po – podle rozvrhu

Út – podle rozvrhu, první hodina Aj (Bára) a Hv (Klára K.)

St – začátek hned v 8.30, Vv, následuje blok s Klárou Pf a FIE s Martinem

Čt – pokusy, všichni ve velkém Zeppelinu

Pá – podle rozvrhu

 

Týdenní plán

Čj + prv

  • orientace v prostoru a na stránce, čteme a ukazujeme si prstem
  • zraková diferenciace
  • sluchová diferenciace
  • S Pepou do školy str. 3-8

psaní

  • uvolňovací cviky pro ruce
  • hygiena psaní
  • nácvik psaní v Čárymáry s Pepou cv. 1-6

M

  • evidence čísla čárkováním
  • propojování pohybu a evidence čísla – krokujeme, říkáme básničku do rytmu
  • vlastnosti krychlových staveb
  • práce s vláčky – kombinatorika, shodnost a porovnávání délek vlaků
  • str. 4-9

Práce s krychlemi

Děti porovnávají stavby z hlediska výšky, množství krychlí a zapisují je plány. Pracují na abstrakci fyzického tvaru, budují prostorovou představivost. V dalších letech se pomocí krychlí vyvozují objemy a povrchy.

Vláčky

Vláčky jsou v podstatě veličiny – máme bílý vagon, s délkou 1, zelený s délkou 2 bílé atd. atd. Děti staví vláčky podle zadání, v požadované délce, s požadovným počtem vagonů. Mohou objevovat tajemný vláček – propedeutika rovnic a neznámé. Máme vláčky jako pomůcku, postupem času budou děti s vlaky chopny pracovat pomocí barevných značek.