Organizace výuky
UČITELÉ
Mgr. et Mgr. Martin Prokopius – 4. a 5. třída / dále speciální pedagog, zprostředkovatel Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování, nápravy SPU, environmentální výuka, kroužek koní
Bára Mocová – 1. třída
Klára Pfannová – 2. a 3. třída třída / hudební výchova
Mgr. Tereza Králíková / angličtina /pedagogická podpora
Mgr. Mariana Dočekalová / kreativní předměty
Bc. et Bc. Klára Kombercová – speciální pedagogika a český jazyk
VYUČOVÁNÍ
Den začíná v 8:30 celoškolní ranní sešlostí, příběhem, zpěvem, popř. modlitbou. Výuka začíná v 8:45 a končí ve 13:30. Navazuje oběd a družina do 17 hod.
Každý učitel učí svou třídu základní předměty, tzn. český jazyk a matematiku. Těmto předmětům se žáci věnují převážně v první části dne.
Ve druhé části dne se žáci věnují angličtině, přírodovědným a vlastivědným předmětům.
Angličtina je vyučována pro každou skupinu zvlášť, někdy je i ve formě společného projektu ve skupinách.
Přírodovědné předměty jsou vyučovány často formou skupinové práce, kdy žáci pracují ve věkově smíšených skupinách pod vedením Terezy, Kláry, Báry a Martina. Během tohoto bloku je zavedena i občasná práce na PC, kdy vedeme žáky k uvědomělému používání internetu a moderních technologií. Během těchto projektů vyrážíme i do terénu.
Kreativní předměty Vv zajišťuje Mariana Dočekalová. Občasně lze zajistit využití bazénu pod vedením Terezy, Martina a Mariany (případně asistentky nebo rodičů).
V rámci školy je organizováno několik zájmových kroužků. Pondělí – koně / vy_vý_tvar_ka / anglická konverzace (již obsazen), úterý – anglická konverzace / přípravka na osmiletá gymnázia, středa– skate, čtvrtek – kulturní Gabriel (foto, estetika). Kroužky jsou otevřeny široké veřejnosti.
Žáci si vedou portfolia, která společně reflektujeme. Evaluace probíhá různými způsoby podle toho, jak určí učitel. Používáme kombinaci: známkování, slovní hodnocení, sebehodnocení, reflexe samostatná i společná. Pro záznam evaluace si děti samy v rámci výtvarného workshopu vyrábějí žákovskou knížku.
V našem rozvrhu je vyhrazen i samostatný čas zaměřený na sociální a vztahovou stránku komunity žáků. Externě spolupracujeme se školním psychologem.
Během školního roku dodržujeme rozpis prázdnin a státní svátky dle naší zastřešující školy.
Několikrát do roka organizujeme společné komunitní výlety, minimálně jednou v roce se vydáváme i na pár dní mimo Prahu. V zimě jezdíme společně na hory.